Atlantis

In 29 Dec. am plecat cu totii sa vizitam Atlantis, care este una din importantele atractii turistice ale Dubai-ului. Am incaput toti in trei masini Nora, Alex si eu, privilegiati oarecum, am luat Aston Martin-ul condus elegant de Bohdana, sotia lui Alex. Pe drum am aflat ca hotelul Atlantis se afla pe insula Palm Jumeirah, cea mai mare insula facuta de mana omului, in forma de palmier, in centrul varfului curburei. L-am vazut de departe. Apoi l-am vazut si peste apa mai albastra decat cerul. Intrarea pe insula se face cu masina sau monorail.

Vazand Atlantisul, mi-am amintit de pozele unui alt Atlantis, cel din Nassau Bahamas. L-am revazut in internet si intr-adevar, ambele prezinta doua mari turnuri unite printr-un arc la intrare,  alte turnuri laterale si culoarea e la fel: caramizie. Arhitectul ambelor a fost sudafricanul Sol Kerzner. Am intrat cu masina printr-un tunel submarin, cu 6 benzi si lung de 300m. ca, nu peste mult, sa ajungem la intrarea hotelului. Valetii hotelului s-au grabit sa ne dschida usile, au luat cheile Aston-ului si l-au parcat in fata hotelului alaturi de un Lamborghini si un Ferrari, pentru mandria si reclama hotelului. Celelalte masini(Porsche Cayenne si Mercedes) au fost parcate in garaj.

Hotelul este de 5 stele si in 2012 a castigat premiul mondial pentru curatenie (The Most Hygienic Hotel of the World Award 2012). A costat 1.1 miliarde, are peste 1500 de camere si un aquarium cu 65.000 de pesti si multe alte atractii.

Intrarea e impunatoare, tipic orientala, marginita cu flori, apa si palmieri. Urmeaza apoi culoarul spre lobby. E in ton cu tot interiorul, numai marmora cu motive orientale si nu duce lipsa de energie electrica.

Hotelul are 22 etaje in care lucreaza 3500 de angajati veniti din 45 de tari si se vorbeste in 68 de limbi. E ceva, nu? Are 17 restaurante si o sala de bal de 2000m². Cuprinde si o alee pentru cumparaturi, mai ales bijuterii.

Urias este si aquarium-ul, pe numele sau “Ambassador Lagoon”, care are 11 mil. de apa, intindanu-se prin intreagul hotel, si de care au grija peste 160 de angajati. Grosimea peretilor de acryl este de 77 cm. Celebrele “Lost Chambers” sunt un fel de labirint de culoare si pasaje sub apa, ele ilustrand o trecere in timp spre Atlantis-ul antic care ar fi fost descoperit aici cand se efectau sapaturile pentru cele dou turnuri. Prin peretii de sticla a suitelor de aici poti privi  din pat sau din baie la multitudinea de pesti din laguna printre care niste rechini mari sau manta ray uriasi. Sa fie vorba intre noi, parca nu te prea simti in largul tau cand, iesind gol/goala din baie sau wc , vezi in fata ta,brusc, un peste mare uitandu-se fix la tine (pentru un pret de $6300 pe noapte).

Spre final, invitati de gazdele noastre, am servit cu totii o pizza in restaurantul “Ronda Locatelli” si am admirat indemanarea bucatarului la pregatirea pizzei. Am iesit apoi la plimbare prin aleele ale caror lumini isi schimbau culorile la fiecare minut. Ne-am indreptat spre mare si speram mereu sa pot face o poza a imaginii dorite: Atlantis noaptea. Am gasit-o la restaurantul de langa apa. Era o imagine de neuitat. In timp ce grupul era ocupat cu savurarea unui cocktail de fructe, care se bea direct din fructul de ananas, eu eram pe drum cautand cea mai buna pozitie pentru poze. Era deja racoare si simteam nevoia sa alerg pana la apa si inapoi de cateva ori. Asa s-a incheiat vizita noastra la Atlantis si, ca sa descoper si alte amanunte, tare as vrea sa o repetam dar s-a ivit o problema: multe din insulele facute de om in Dubai incep sa se scufunde in mare si s-ar putea ca si hotelul sa aiba un mormant aquatic in viitor. Daca te gandesti mai bine, poate ca ideea de a-l numi “Atlantis”, dupa numele orasului mitologic, care s-a scufundat in ocean, n-afost prea stralucita.      Alte imagini