Prin Oras

Partea spre sud a mall-ului

The Mall’s Southwest Wing

Pe marginea lacului

Lakeside Promenade

luminile lacului in ritmul muzicii

Iata-ne deci in dimineata de 25 Decembrie si, in loc de nori si frig care dainuiesc in Germania din Noiembrie pana in Mai, privesc afara pe geam si vad soarele domnind pana la sfarsitul orizontului. Ce vreme! Majoritatea mai dormeau cand noi luam micul dejun. Urma apoi sa mergem la cumparaturi in oras. N-am fost niciodata la cumparaturi in prima zi de Craciun. Mohamed, butlerul care aseara facuse pe Mos Craciun, ne-a dus cu masina la Dubai Mall, un mega mall. Cladirea are pe un milion m² 1200 de magazine din care 120 sunt gastronomice, 14.00 locuri de parcare, cel mai mare aquarium din lume, plasat pe 3 etaje. Masina ne-a lasat la intrarea dinspre Burj Khalifa. In fata mall-ului, coborand scarile, se gaseste vestita fantana “Dubai Fountain” pe promenada careia se plimba turistii admirand turnul si ascultand muzica care izvoraste continuu din fantana. Fantana e lunga de 280 de metri, are cinci cercuri si doua arcuri centrale. Din ea se inalta jeturi de apa atingand 150 m., echivalent cu o cladire de 50 de etaje.Are peste 6500de super lumini incandescente si 25 de reflectoare colorate care creaza peste 1000 de formatii abstracte. Muzica orientala si europeana (Andrea Bocceli – Time to Say Goodbye, de ex.) acompaniaza seara jocurile superbe de lumini care se repeta la fiecare jumatate de ora. Lacul e strajuit spre nord de Burj Khalifa, cea mai inalta cladire din lume. Gigantul are o inaltime de 829 metri, 160 etaje, lifurile (57 la numar) merg cu o viteza de 64km/h, – dar acultand o muzica placuta nici nu simti ca se misca- la etajul 124 (442 m) este platforma de vedere a imprejurimilor. Are un Restaurant, un bar de noapte (la et. 144), piscina (et.76), hotelul Armani ocupa, cu cele 300 camere, 15 etaje, iar la subsol are o parcare cu 3000 de locuri. La etajele 77-108 sunt 900 apartamente private care s-au vandut toate in primele 8 ore dela inceperea vanzarii.

Ce mici ne simteam la poalele gigantului

In turn locuiesc peste 25000 de oameni. Remarca: initial turnul se numea Burj Dubai dar, viata de lux exagerat incurajata de seikul Rashid Al Maktoum plus criza lor financiara, au determinat o acuta lipsa de bani pentru terminarea lucrarilor. Ajutorul de 25 miliarde $ a venit de la Seikul Khalifa bin Zayed, domnitorul Abu Dhabi-ului cu conditia ca Burj-ul sa-i poarte numele. Unul din presedintii companiei de constructie afirma inainte de inaugurare in Aprilie 2010: “Crizele vin si trec. Orasele se dezvolta. Si noi trebuie sa ne dezvoltam. Daca te opresti sa iei decizii, te opresti sa te dezvolti.”Fara poze n-am fi putut pleca de acolo asa ca Ioana, fiica noastra,  ne-a facut pozele de rigoare.

Winter Wonderland

Poti contempla imaginile cat vrei

Am intrat apoi in mall, intr-o sala rotunda, foarte inalta, pe marginile careia se aliniau magazine, care mai de care mai luxoase: Dior, Chanel, Gucci, Louis Vuitton, Prada, Versace, Hermes si restul. Articolele din vitrine n-aveau preturi. N-am intrat in niciunul caci stiam ca preturile nu ne erau prea accesibile.  Am inaintat pe stanga spre un escalator care ducea la doua dintre cele patru etaje ale mall-ului. Ce ne-a surprins mult, a fost decoratia de craciun din centrul parterului: pomi de craciun, zapada (artificiala), casute acoperite cu zapada, ne-am minunat si noi impreuna cu multi alti turisti din lumea crestina. In magazine se auzeau din difuzoare peste tot, melodii de craciun ca “Christos s-a nascut in Betlehem”sau Glorie noului rege nascut astazi”. Cand te gandesti, muslimii din Germania se simt” jigniti” si reactioneaza vehement impotriva sarbatoririi lui Mos Nicolae in gradinitele de copii. Ne-am simtit acolo nu “tolerati” ci bineveniti si am fotografiat “Winter Wonderland”cu multa placere. Neam continuat vizita la etajul unu si brusc ne-am trezit in fata aquariumului. Doamne ce de pesti! In tancul de acril lung de 51m x 20m x 11m traiesc 33.000 de animale, mai mult de 85 de specii, incluzand peste 400 de rechini. Dedesubtul sau, e un tunel si un Zoo subaquatic. N-am intrat, dar se zice ca-i impresionant, ma voi duce in Mai, cand imi voi petrece ziua de nastere cu familia restransa (fara cehi).

Patinaj si muzica

La tol festiv pentru AT.Mosphere

Luminile lacului vazute de foarte sus

In continuare am ajuns la patinoarul olimpic (Dubai Ice Rink) unde contra 50 AED (10€) patinezi 2 ore (nu-i ieftin). Erau insa multi pe gheata si patinau in ritmul muzicii. In jurul patinoarului, la etaje sau la parter sunt alineate restaurante si pravalii alimentare. N-am servit decat o inghetata, stiind ca, dupa catva timp, vom reveni in vecinatatea mall-ului si vom cina, ca invitati, la restaurantul din Burj  Khalifa. Deci a venit Mohammed dupa noi, ne-a dus acasa, ne-am pus la “tol festiv” si toti 17 membri ai familiei am fost dusi la Burj si, in restaurantul exterior, am facut cu totii multe poze admirand in noapte jocul de lumini din lac.Am urcat apoi cu liftul la cel mai inalt restaurant din lume, AT.MOSPHERE. Meniul a fost delicios. Nu vreu sa stiu cat l-a costat pe Alex seara aceea. De sus, de la etajul 124, am fotografiat luminile din lac. O seara superba s-a terminat si, usor ametiti, am fost dusi acasa plutind parca pe autostrada.

A doua zi a fost o zi de aventuri pe care am sa o relatez mai tarziu caci acum vine Dubai.