Craciun 2011

Sa petrec vreodata sarbatorile Craciunului in Dubai, la temperaturi peste 28 grade, nu mi-as fi putut inchipui niciodata. Ne intrebam ce vom simti din farmecul cunoscut al Craciunului in Europa, cu bradul verde, cu zapada, cu temperaturile specifice iernii de pe aici cu colinde sau cantece de sarbatori. A fost ceva neobisnuit, iesit din tipare, dar a fost bine si n-as refuza o repetare.

Alex , fiul nostru, casatorit cu o ceha, locuieste acolo de un an si jumatate si constructia casei lui fiind chiar in ajunul Craciunui terminata, mandru de realizarea sa, a invitat intreaga familie la sarbatorirea evenimentului care coincidea deci cu sarbatorile Craciunului. Iata-ne deci 16 membri ai familiei gata sa ne cunoastem mai bine si sa ne simtim bine sarbatorind Craciunul si revelionul in mijlocul dunelor de nisip.

Era in 22 decembrie. Zborul cu Emirates n-a fost prea agreabil caci, desi locurile erau foarte comfortabile si serviciul bun, am avut, nu departe de noi, o familie cu doi copii care n-au incetat sa planga, pe aproape toata perioada zborului, sapte ore. Am ajuns la sapte seara, afara era deja intuneric. Aeroportul ne-a impresionat in mod deosebit atat prin dimensiune cat si prin aspectul luxos (cel mai luxos din lume) si modern. Vezi detalii in Airport

Ne-a asteptat Alex si ne-a dus cu masina la casa lui in complexul AL Barrari . O mica remarca: prefixul “al” in araba mult folosit, insemneaza posesia, “al lui Barrari” in cazul acesta. Drumul de la aeroport pana acasa nu-i prea scurt asa ca am putut povesti pe indelete. In jur, in fata casei, se mai lucra, ziua de lucru a pakistanilor si indienilor terminandu-se dupa ora noua jumate. Nu toti membrii familiei sosisera asa ca ne-am multumit sa petrecem seara la masa si apoi in sufragerie cu cuscrii cehi cu care ne intelegeam doar privindu-ne reciproc caci ei nu vorbeau o alta limba decat ceha. Mai tarziu au sosit si restul de cehi  si, dupa ce i-am salutat, cand toata sala vuia in ceha, ne-am retras, vazuti sau nevazuti, la camera noastra. Am primit una mare  cu vederea spre gradina. Din balconul ei, in departare,  se vedea deja skyline-ul orasului dominat fiind de Burj Khalifa (burj = turn). Dincolo de gard insa aveam in fata doar nisip, desert gol. M-am gandit atunci ca desertul este unul dintre cele mai aspre locuri pe glob si totusi omul a reusit aici sa construiasca o  infrastructura  mai rar intalnita in lume (evident cu petro-dolarii care curgeau garla) .  Motorul dezvoltarii Dubaiului de azi a fost  bin Rashid Al Maktoum. Azi domneste fiul sau Mohammed  bin Rashid Al Maktoum.

A doua zi Nora si-a petrecut timpul cu nepotii iar eu, cu Alex, la soarele dogoritor. Seara a venit salvarea: fiica-mea si ginerele nostru au sosit, cu intarziere de o zi caci au avut zi de lucru in 22. I-a adus Alex si i-am intampinat cu totii. Doamne bucurosi eram! Aveam parteneri de conversatie in limbi cunoscute. Dupa vizitarea celor doua cladiri s-au dus si ei in camera lor. Ne-am reintalnit apoi cu totii la masa unde ne-am intretinut cu mesenii in engleza si germana dar nu si  in ceha, o limba in care nu poti face nici o deductie spre alta limba , n-o poti intelege nici cum. Masa a fost copioasa, cu sampanie si vin bun. In final, ne-am dus cu totii la subsol, unde Alex si-a construit o sala de cinema, am vazut un film bun, John Mayer interpretand “Gravity”,  jazz cu Chris Botti si am mancat pop corn. Finalul serii a fost excelent.

In ziua de ajun era vara, foarte vara. Purtam camasa subtire cu maneci scurte, pantaloni subtiri de vara.  Insotiti de Alex si  Ioana cu barbatul ei,  am mers, fara nici un ceh, doar noi, la modernul complex hotelier “One and Only”care se afla pe plaja peninsulei in restaurantul caruia am luat masa de pranz. Complexul acesta este foarte elegant, cu multe elemente orientale, totusi fara ornamentatii excesive tipice regiunii. Datorita amplasarii sale complexul ofera o imagine spectaculoasa a conturului Dubai Marina unde am si facut multe poze. Lumina zilei era perfecta pentru imagini. .dubai_marina Bazinul hotelului este de o eleganta maxima. Era mult lux. Imprejur domina o liniste neobisnuita desi era plin de oaspeti. Plaja din jur, curata si bine amenajata,  era goala cu toate ca erau si acolo chaise long-uri destule.  Mancarea a fost gustoasa.  Am stat acolo pana pe la trei. Am mai fi zabovit noi pe acolo dar era 24 Decembrie si deci seara urma sarbatorirea Craciunului asa ca masina ne-a dus acasa in viteza.

Pentru ca Mos Craciun sa poata sa se pregateasca, am asteptat cu totii in casa de oaspeti  pana cand am fost chemati afara in curte, la bazinul iluminat,  unde ne asteptau sampanie si tot felul de prajituri. Din difuzoare se auzea “Cold December Night” cantat de Michael Buble iar noi ne “luam in chip” cu sau fara blitz. Era o racoare placuta asa ca vestonul nu-mi tinea prea cald dar femeile erau foarte subtire imbracate. Ne-am urat reciproc “Merry Christmas” ciocnind paharul care nu se mai golea caci il umpleam indata ce lichidul scadea sub jumatate. Mos Craciun ne-a lasat sa-l asteptam destul de mult dar atmosfera sarbatorii fiind atat de deschisa si placuta, parca nici nu i-am prea dus dorul. Sub supraveghierea tuturor, gemenii, frumos imbracati, se jucau pe marginea bazinului  luminat din toate partile si nu gustau maretia momentului, ca adultii din jurul lor.

Si deodata apare el, Mos Craciun. Era el, cu adevarat. Un personaj svelt, un pic aramiu, cu par negru, imbracat cu o tunica rosie, pantaloni rosii, sapca rosie cu margine alba si o bogata barba alba. S-a apropiat de copiii care s-au speriat rau la vederea unui om rosu pentru prima data.

Curand dupa aceea s-a auzit clinchetul vesel al clopotelului care ne chema inauntru. Acolo stralucea un brad (real) inalt care era minunat impodobit cu orhidee reale, fiecare floare fiind cufundata intr-un mic container cu apa.S-a inceput apoi impartirea cadourilor. Erau multe asa ca totul adurat cam doua ore. Fiecare pachet era desfacut si se multumea celuia care l-a facut. Eu am multumit gazdelor pentru un iphone air Nora pentru pantofii si poseta “Gucci”. Copiii parca erau mai linistiti decat adultii. Era o voie buna generala.

Gemenii Maxi si Solaia
The twins Max and Solaia

Dupa ceremonie era ora de patut pentru copii iar pentru noi urma cina.  Ne-am asezat la o masa superb impodobita unde am ciocnit cu un vin bun Chateau -Mouton Rothschild din anul 2000, am servit curcan cu varza si galuste, friptura de pui si peste. N-au lipsit nici cornuletele in final. Seara a durat pana tarziu, iar apoi, dupa un pahar de cognac si imbratisarile de rigoare, ne-am indreptat fiecare spre camera unde ne astepta patul. Nu m-am culcat inainte de a ma duce pe balcon. Am inspirat un aer placut de seara si am admirat in departare silueta de noapte a Dubaiului luminat.

Silueta nocturna a Dubaiului
skyline of Dubai

Am adormit destul de tarziu caci imaginile zilei imi mai dainuiau in minte. Cu copiii in jurul nostru am simtit din nou ca am avut un Craciun vesel (a merry Christmas).   Vezi  alte imagini de la Craciun

Citeste in continuare despre Dubai in cele ce urmeaza.